Dyson DC08 Telescope

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC08 Telescope op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Patrick B 23-12-2008

---------- update review 23-12-2008 ----------

Ik wil toch weer even een review plaatsen wat betreft de Dycon DC08T. Wij hebben hem inmiddels meer dan anderhalf jaar. Wij hebben een stokharige Duitse Herder en moeten dus zowat elke dag zuigen. Het is niet mijn hobby, maar ja. Het is en blijft echt een fantastisch apparaat. Dit is echt de beste stofzuiger die wij tot nu toe gehad hebben. Ook als het reservoir vol is blijft hij super zuigen. Als deze Dyson ooit eens kapot zou gaan komt er echt weer een nieuwe Dyson.

---------- oude review 17-04-2007 ----------

Geweldige stufzuiger!! Wij hebben een stokharige Duitse Herder. Omdat de hond twee maal per jaar in de rui is en ik geen zin heb om elke week een dure stofzuigerzak te vervangen hebben wij voor deze Dyson DC08T gekozen. De zuigkracht bijft heel constant en krachtig. De telescope stang is geweldig. Lekker compact met opbergen. Onze vorige stofzuiger had een vaste stang. Dus in één woord GEWELDIG!!

Ilja1976 28-08-2008
Geschreven voor: Dyson DC08 Telescope

In het begin was ik zeer enthousiast over het apparaat, maar dat was van korte duur. Het apparaat zuigt wel heel veel meer (klein) stof op, echter een klein stukje papier (1,5 x 1,5 cm) krijgt hij niet opgezogen, tenzij je de stofzuigermond er zo op zet dat het papiertje recht onder de zuigopening ligt. Zelf een paperclipje of nietje zuigt hij niet op. Belachelijk. Ook is de stofzuigermond te hoog om onder meubelen en radiatoren door te komen. Een vorige (gewone) stofzuiger, had daar geen problemen mee. Ik moet zeggen, het is leuk dat je geen stofzuigerzakken meer nodig hebt, maar van het na bijna iedere stofzuigbeurt de bak legen, word ik ook niet echt vrolijk. De stofzuigerstand klapt steeds in elkaar en de kunststof randen zijn al weggesleten (door randjes stofzuigen langs een gespachtelputzte muur). Hier kan het dus niet goed tegen. En de stofzuigermond laat met het stofzuigen van laminaat allemaal streepjes achter. Het ziet er met stof schoner/egaler uit, dan na het stofzuigen. Ik ga op zoek naar een ander apparaat. In ieder geval geen Dyson.

ruud1940 24-01-2008
Geschreven voor: Dyson DC08 Telescope

Deze stofzuiger is pure klasse !! Voordelen van dit product.

1) ENORME ZUIGKRACHT !!!!!!
2) Mooi op te zien
3) Schone uitgaande lucht.
4) Eenvoudig in gebruik.
5) Goede parket borstel.
6) Licht gewicht.(ik heb in het verleden zwaardere strofzuigers gehad)
7) Stevige constructie.
8) Géén vieze stofzakken meer.

Ik heb op dit moment nog 3 andere stofzuigers in huis. Deze worden na de verbouwing in geleverd bij de vuilverwerking. Dit zijn ook zeer bekende merken maar halen het bij lange niet bij de Dyson

Nieky 13-08-2007
Geschreven voor: Dyson DC08 Telescope

Ik heb de Dyson DC08 ruim 2,5 jaar in gebruik. Ik ben volkomen aan hem gewend en ik zuig er nogsteeds met veel plezier mee. Ik heb nooit zakken of filters of iets dergelijks hoeven aanschaffen.
Het cycloon-filter is een mechanisch filter, afgekeken uit industriële gasreinigers. Hij hoeft niet te worden vervangen en ook niet worden schoongemaakt. Een beetje schoon kloppen is voldoende. Na een zuigbeurt zie je meteen hoeveel de 'oogst' is. Ik leeg hem dan meteen diep in de vuilnisbak. Legen doe ik dus veel vaker dan vroeger met een stofzakstofzuiger. Bij het legen komt wel veel stof vrij, op zich is dat vies, maar ik ben er aan gewend. Ik ben niet allergisch.
De stofzuiger bevat verder een soort filter van schuimrubber. Dat was ik twee keer per jaar. Er zit bijna geen vuil in. Dit is, voor zover ik weet, de enige stofzakloze stofzuiger, die echt werkt. De andere stofzakloze stofzuigers, zijn meer een soort kruimelzuigers, met een soort omgekeerde stofzak. Die stofzak raakt aan de buitenkant verzadigd met vuil. De dyson heeft daarvan dus géén last. De dyson maakt wel veel lawaai, 's avonds laat of op zondagmorgen lekker stofzuigen is niet verstandig met het oog op de buren. Naar mijn idee is de zuigkracht in al die tijd constant gebleven.

Lord Flashheart 09-04-2007
Geschreven voor: Dyson DC08 Telescope

We hebben de Dyson gekocht omdat we een langharige hond hebben (een schapendoes) die enorme hoeveelheden zand mee naar huis neemt. Omdat we anders of ongeveer iedere week een nieuwe stofzak moesten gebruiken of eerst vegen voordat we gingen stofzuigen, leek de Dyson ons ideaal.
Hij bevalt goed omdat we nu gewoon de opvangbak kunnen legen in de kliko, en de zuigkracht is ook goed. Natuurlijk is het ook een mooie stofzuiger om te zien, maar dat vind ik niet heel belangrijk.
Maar....de Miele die we hiervoor hadden vind ik eigenlijk een prettiger stofzuiger. Ik vind de stang van de Dyson erg zwaar en ik mis ook de instelbare zuigkracht. Ik realiseer me dat het laatste samenhangt met het systeem van de Dyson, maar toch. Ook het systeem van de accesoires aan de slang vind ik niet heel handig.
Al met al een prima stofzuiger, maar niet de handigste.

Genoveva 14-03-2007
Geschreven voor: Dyson DC08 Telescope

Ik heb 'm pas een paar dagen, maar ben helemaal verliefd! Hij is zo mooi, en zo practisch, alles heeft z'n eigen plekje, alles past precies in en op en om elkaar.
De stang is wel wat zwaar, maar dat is dan ook echt het enige minpuntje.
En de zuigkracht is gewoon onvoorstelbaar.
Zeker zijn geld waard!!

Zeurpiet 11-08-2006

Wij hebben de dyson na amper 3 maanden in de kast gezet. De plastic zuigmond
clip brak af waardoor je de telescopische buis niet meer kunt monteren en de
zuigkracht was in één keer gereduceerd tot nul. De zuigmond wieltjes maken
herrie zoals ook de gierende motor en de slang klapt dubbel en het snoer is
echt te kort. Zonde van het geld.

Frans Marius Joor 23-01-2006

Heb de Dyson C08 telescope nu enkele dagen in huis. Wij zijn erg tevreden over
deze stofzuiger. Zowel op ons parket, als op vloerbedekking wordt het vuil
moeiteloos weggezogen. Hulpstukken kan je gewoon naar keus op het apparaat of
op de slang kwjit. De Dyson is licht in het gebruik, wel even wennen, maar dat
lijkt me logisch bij een nieuw apparaat. Neemt in rust maar weinig ruimte in en
ziet eruit als een juweeltje. Niet zo stil tijdens het gebruik, maar je hoeft
echt geen oorbeschermers op je hoofd te zetten! Kortom, wij zijn erg blij met
onze aanwinst.

Bright.Light 15-11-2005
Geschreven voor: Dyson DC08 Telescope

Ik mag toch niet klagen over het apparaat; we hebben deze nog niet zo lang,
maar hij zuigt krachtig. We legen hem elke keer na het zuigen, ook al hoeft dat
niet; het is gewoon zo gemakkelijk om te doen, nu. Veel gemakkelijker dan een
conventionele stofzuiger.

Gebruiksgemak valt wat tegen, omdat de accessoires niet netjes zijn weggewerkt
en het netsnoer best wel een paar meter langer mocht zijn.
Maar de mogelijkheden zijn goed, met name door het gemakkelijk schoon kunnen
maken en de eenvoudig uitschuifbare stang.

Duurzaamheid weten we nog niet; wel kunnen we op het apparaat staan, indien
echt nodig. Dat is in de winkel al getest.

Tom Herok 09-10-2005
Geschreven voor: Dyson DC08 Telescope

Ik wilde eigelijk alleen mijn verhaal kwijt betreffende de service. De moter
was doorgebrand. Ik denk, nou gaan we het krijgen. Moet je vast dat ding
opsturen of iets en zit je weken zonder. Ik bel op, er wordt gelijk opgenomen.
Ik leg het verhaal uit zegt ie; Bent u morgen thuis, dan komen we hem bij u
thuis maken. Fantastisch, wat een service! mijn complimenten.

Ik heb zelf een andere dyson mara ook die is goed.

c.bd 26-09-2005
Geschreven voor: Dyson DC08 Telescope

Super zuigkracht, geen stank, licht in gebruik, makkelijk te reinigen.
Telescoop buis is erg makkelijk, nooit meer een lange buis die in de weg zit
met opbergen. Erg fijn bij lange hondenharen, sta er elke keer weer versteld
van.
Echt super!!!

M.Callas 22-04-2005

Voor mij is er geen betere stofzuiger dan mijn Dyson DC08 Telescope, deze heeft
een fantastische constante zuigkracht, neemt echt veel stof op (je kunt het
zien in het transparante reservoir) en is echt aanbevolen voor mensen met
allergieën. Met het telescoop systeem kan ik de stofzuiger heel praktisch en
eenvoudig opbergen, zelfs in mijn kleine keukenkastje!